Design og rådgivning
God kommunikasjon er ingen tilfeldighet. Man trenger den rette kombinasjonen av kunnskap, kreativitet, forståelse og evne til å overraske.
Vi har utarbeidet en prosess vi følger på prosjekter. Design skal ikke bare se bra ut, det skal også ha funksjon og formål. Grafisk design er å planlegge og lage visuelt innhold for å kommunisere ideer, budskap og informasjon. Vi har en strategisk tilnærming til design og deler arbeidet opp i fem faser.
1. Discovery fasen
I første møte blir vi kjent og kartlegger ønsker og behov. Sammen bygger vi en god brief basert på bedriftens identitet. Her legger vi grunnlaget for en kreativ og målrettet designfase.
2. Konseptutvikling
I andre fase går vi bredt ut og utforsker forskjellige konsepter og visuelle retninger med bruk av moodboards. Målet er å finne ut av hvilket konsept som går videre til designfasen.
3. Designfasen
Når vi har landet på konsept videreutvikler vi det til visuelle løsninger. Her trekker vi gjerne inn prosjektledere og produksjonsmedarbeidere for å sikre at prosjektet blir utført på en hensiktsmessig og miljøvennlig måte.
4. Feedback
I fjerde fase presenterer vi arbeidet. Sammen går vi igjennom skisser og prøver*. Vi diskuterer løsninger og gjør justeringer utifra dine tilbakemeldinger. Hvor lenge man er i denne fasen avhenger av prosjektets størrelse og type. Vi går ikke videre til produksjonsfasen før du er fornøyd.
*Hvis hensiktsmessig for prosjektet, ønsker vi å montere prøver i lokalene. Det gjøres i denne fasen.
5. Prepress
Når designarbeidet er ferdig sendes filer til prepress. I prepress lages det produksjonsfiler med hensyn til hvilket materiale og maskin som skal brukes. Det er svært viktig med god kunnskap om forskjellige trykkmetoder, fargeprofiler, materialer og maskiner. Da sikrer vi god kvalitet og minst mulig svinn.
I første møte blir vi kjent og kartlegger ønsker og behov. Sammen bygger vi en god brief basert på bedriftens identitet. Her legger vi grunnlaget for en kreativ og målrettet designfase.
I andre fase går vi bredt ut og utforsker forskjellige konsepter og visuelle retninger med bruk av moodboards. Målet er å finne ut av hvilket konsept som går videre til designfasen.
Når vi har landet på konsept videreutvikler vi det til visuelle løsninger. Her trekker vi gjerne inn prosjektledere og produksjonsmedarbeidere for å sikre at prosjektet blir utført på en hensiktsmessig og miljøvennlig måte.
I fjerde fase presenterer vi arbeidet. Sammen går vi igjennom skisser og prøver*. Vi diskuterer løsninger og gjør justeringer utifra dine tilbakemeldinger. Hvor lenge man er i denne fasen avhenger av prosjektets størrelse og type. Vi går ikke videre til produksjonsfasen før du er fornøyd.
*Hvis hensiktsmessig for prosjektet, ønsker vi å montere prøver i lokalene. Det gjøres i denne fasen.
Når designarbeidet er ferdig sendes filer til prepress. I prepress lages det produksjonsfiler med hensyn til hvilket materiale og maskin som skal brukes. Det er svært viktig med god kunnskap om forskjellige trykkmetoder, fargeprofiler, materialer og maskiner. Da sikrer vi god kvalitet og minst mulig svinn.
BEWI er en norsk bedrift med lang historie som tilbyr bærekraftig emballasje, isolasjonsløsninger og komponenter. På Hitra i Trøndelag har de strategisk bygget en fabrikk vegg i vegg med kjent fiskeprodusent. Vi ble i utgangspunktet spurt om å levere glassfolie, men oppdraget eskalerte kjapt i omfang.
FOMO Works er et co-working space i særklasse. Det unike med FOMO er trykket de legger på å skape inspirerende og kreative arbeidsmiljøer. En lang og mørk gang måtte løftes opp i FOMO-standard og her fikk vi mulighet å bidra.
På IDDIS Norsk grafisk museum og Norsk hermetikkmuseum kan du oppleve utstillinger om Stavangers viktige hermetikkindustri, og om menneskene som gjorde den stor. Norsk hermetikkmuseum åpnet utstillingene sine i 1982 som et minne over hermetikknæringen som fra 1873 til 1982 var en stor og betydningsfull industri i Stavanger. Museet ligger i en nedlagt hermetikkfabrikk.
Rådgivning og kreativitet
Vår prosess starter alltid med grundig innsikt. Vi går til kjernen av dine behov, ønsker og hva du vil oppnå. Vårt mål er å utvikle unike løsninger som skaper merverdi for deg.
Inhouse skaperkraft
Å samle kreative hoder, dyktige fagfolk og maskiner under et tak ser vi som en enorm fordel. Det gir oss oversikt og kontroll over leveransen. Det gjør det også mulig for oss å eksperimentere med ulike materialer og metoder uten unødvendig ventetid.
Leveranse og samarbeid
Opplevelsen av hele leveransen er svært viktig for oss. Vi er opptatt av at våre produkter og løsninger skaper verdi og gjør en forskjell for deg. Vi er også opptatt av at du opplever oss som en rådgivende samarbeidspartner. Vi tror langsiktighet og gode relasjoner skaper bedre resultater over tid. Lykkes du, lykkes vi.
Kataloger for Design og rådgivning
Kontakt oss
Har du spørsmål eller ønsker å diskutere et prosjekt?
Kontakt din nærmeste avdeling eller send en mail til marked.
MAKE!Graphics AS
Org.nr: 920 415 326
Postboks: 33, Alnabru
Post nr.: 0614 Oslo